Neden Varız?
Bireysel, kurumsal ve toplumsal olarak proje yönetimi ve liderliği yetenek ve yetkinliklerinize katkı sağlamak için varız.
Hedefimiz:
Proje yönetimi ve liderliği yetkinliklerini her yönü ile ele alan; bireyler, kuruluşlar ve toplumların proje yönetimi ve liderlerliği konusundaki ihtiyaçlarına etkin çözümler yaratan, öncü kuruluş ve ortak platform olmak.
Liderler ve Projeler Platformu, eğitim faaliyetlerini PMI - Premier ATP® olarak sürdürmektedir. PMI® sertifikasyonları ile ilgili eğitimlerinizi bir Premier ATP® kuruluştan almak size sağlanan eğitimlerin içeriğinden emin olmanızı sağlar.
(“Liderler ve Projeler Platformu”, proje yönetimiyle ilgili eğitimlerini bu marka çatısında gerçekleştirir. PMP ve DA Sertifikasyon eğitimlerini PMI – Premier ATP® (Authorized Training Partner) olarak gerçekleştirir. ATP | Project Management Institute (pmi.org) bağlantısından PMI – ATP’lerini görebilirsiniz.)
Premier ATP® olmak ile ilgili merak ettikleriniz soru ve cevapları buradan bulabilirsiniz.
15 yıllık deneyimimiz ile karşınızdayız.
Neden “Liderler”?
Çünkü projeler dünyası “keskin ve kesin” hatlara sahip değil Uyarlanmak, uyumlanmak ve hizalanmak gerekir!
Çünkü projelerinizi etkileyen ve projelerinizden etkilenen tüm tarafları dikkate almalısınız, üstelik, seveni var, sevmeyeni var! (paydaşlarınızdan bahsediyoruz)
Çünkü paydaşlarınızın %90’ı size raporlamıyor, veya siz onlara raporlamıyorsunuz, yani aranızda hiyerarşik bir bağ yok!
Üstüne üstlük, hepinizin birbiriyle çatışan – çelişen öncelikleriniz, iş yapma şekilleriniz var, ve bu ortamda ancak “doğru etkileşim” ile sonuca ulaşabilirsiniz.
Liderlik, kendine liderlik etmekten başlar, küçük takımlar, daha büyükleri, takım grupları…’ndan organizasyon, ve hatta sektör, ülke liderliğine kadar gidebilir. Eğer bir “takım” ile hareket ediyorsanız, o zaman zaten lidersiniz!
Çünkü çevik ve hibrit proje yönetimi, otonom takımların varlığını güçlendiriyor, bu takımlarda kimse yönetici değil, ama herkes lider!
Çünkü liderlik yön kazanma, birlikte karar verme, harekete geçme ve ilerlemeyle ilgilidir!
Neden “Projeler”?
Çünkü, kişiler ve kuruluşlar olarak varlığımızı güçlendirerek devam edebilmek için “değer odaklı” lığımızı korumalıyız ve değer odaklı olmak, organize bir şekilde hareket edebilmeyi gerektirir.
Çünkü, “birlikte çalışabilmek” değer üretmenin en önemli koşulu.
Değer, projelerin birbirleriyle ilişkisinden beslenir, projeleri program ve portföylerden bağımsız düşünmek imkansız.
Değer, iş analizi yetkinlikleriyle biçimlenebilir, iş analizi yetkinlikleri, proje yönetiminin olduğu gibi, kurumsal stratejik yönetimin, program, portföy yönetiminin önemli bir bileşenidir.
Ürün veya hizmetlerinizi ortaya koyuşunuz, klasik proje yönetimi ile önden planlayıp, plana uyumlu senkron hareket edilerek gerçekleştirilebilir, ya da, kısa döngülerle gerçekleştirilebilir, veya akışa odaklanarak gerçekleştirilebilir. Ama her koşulda, projelerle ve proje yönetimiyle gerçekleşir.
Neden “Platform”?
İki temel sebepten:
⦁ Liderler ve Projeler Platformu, proje yönetimi, çevik proje yönetimi, program – portföy yönetimi eğitmen ve danışmanlarının, birbirleriyle işbirliği içinde, bir araya gelip, bu konudaki farklı ihtiyaçlar için özgün çözümlerin geliştirildiği platformudur.
⦁ Liderler ve Projeler platformu, sizlerin, bireyler ve kuruluşlar olarak “proje yönetimi ve liderliği” konusunda sorularınızı, görüşlerinizi dile getirip, sizinle benzer durumda olanlarla paylaşıp öğrenmenizi, veya sizinle çok farklı koşullarda olanlardan beslenip, zenginleşmenizi, birlikte büyümenizi, büyümemizi sağlayan platformdur.



















LİDERLER VE PROJELER PLATFORMU
Takımımız
Liderler Ve Projeler Platformu eğitmen ve danışman biyografilerini aşağıdan inceleyebilirsiniz.
-
- 1993’te Konya Meram Anadolu Lisesi’nden, 1998’de ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümünden mezun oldu. MBA derecesi bulunmaktadır. 18 yıldan uzun zamandır projeler ve proje yönetimi konusunda çalışmaktadır.
- 2013 yılından bu yana stratejik yönetim, program ve portföy yönetimi, proje yönetimi, PCM (Proje döngüsü yönetimi) çevik proje yönetimi, iş analizi, risk yönetimi, proje yönetimi süreç geliştirme ve PYO (proje yönetim ofisleri) kurulumları, Disciplined Agile konularında eğitim ve danışmanlıklar; PMI- PMP®, PMI – ACP®, PMI – RMP®, PMI-PBA® ve PMI – DA® (Disciplined Agile) Sertifikasyon Eğitimleri sağlamaktadır. Bu konudaki faaliyetleri 10.000 saatin üzerindedir. 250 farklı eğitim ve danışmanlık hizmeti ile 50’den fazla kuruluşa, 3.700’den fazla kişiye dokunmasını sağlamıştır. Eğitim ve danışmanlıkları, dijital hizmetler, savunma, otomotiv, telekomünikasyondan sosyal kalkınmaya kadar pek çok farklı sektörü kapsamaktadır.
- Türk Kızılayı’nda proje geliştirme ve yönetimi, program yönetimi, bütçe yönetimi ağırlıklı çalıştı. 2002 – 2017 Afet Yönetimi, Organizasyonel Gelişim bölümleri ve ERP Projesinde çalıştıktan sonra, 2007 – 2015 yılları arasında “Türk Kızılayı’nın Stratejik Planının Hazırlanması” ve “Şubelerin Organizasyonel Gelişimi” projelerini yönetti. Organizasyonel yapılanma, sistem geliştirme faaliyetlerinde de rol aldı, ayrıca 3 yıl kurumsal bütçenin yönetiminden sorumlu olarak çalıştı. Bu rollerin arasında süreli olarak yer aldığı diğer görevler, Güvenli Kan Temini Projesinin Hazırlanması, Kırgızistan ve Sri Lanka İnsani Yardım Operasyonlarıdır.
- 2017 – 2022 yılları arasında İZGE Yazılım Eğitim ve Danışmanlık Ltd. Şti.’nde ortak – eğitmen ve danışman olarak bulundu. İZGE’nin proje yönetimi eğitim ve danışmanlıklarını bir marka olarak sürdürmesini sağladı. İZGE eğitmen ve danışman ekibinin geliştirmiş; eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamıştır. Kurumsal Proje Yönetimi aracı olan A’bra Spectra’nın geliştirilmesinde yer almıştır.
- PMI Turkey Chapter gönüllüsüdür ve 2014-2017 yılları arasında PMI TR bünyesinde “Güçlü Projeler için Mentorluk” programının eğitimini geliştirmiş ve mentorluk eğitimleri vermiştir. Bu programın diğer ülkelerdeki PMI şubeleri ile paylaşılması için PMI EMEA LIM toplantılarında konuşmacı olarak yer almıştır. 2014 ve 2015 yılında PMI TR’nin Ankara Şubesinin kurulmasından sorumlu Direktör olarak ve 2016 – 2017 yıllarında da PMI TR Özel Projelerden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak gönüllülük faaliyetlerini sürdürmüştür. Halen hem PMI TR bünyesinde hem de farklı organizasyonlar bünyesinde uzmanlık alanında mentörlükler sağlamaktadır.
- 2022 yılında bireylerin ve kuruluşların proje yönetimi yetkinliklerine katkı sağlamak üzere, hem eğitmen – danışmanlar için; hem de proje yönetimi profesyonelleri ve bu yetkinliklere ihtiyaç duyan kuruluşlar için bir “platform” oluşturmak üzere Liderler ve Projeler Platformu’nu kurmuş ve proje yönetimi, proje liderliği eğitimi ve danışmanlık faaliyetlerini platform bünyesinde sürdürmektedir.
- Organizasyonel gelişim, stratejik yönetim, sistem geliştirme ve mentorluk ilgi alanları arasındadır. Konuyla ilgili Zirvelerde konuşmacı olarak yer almaktadır.

Sırrı Selim Kalaç, PMP,MBA
*1992’de Ankara Özel Arı Lisesi, 1998’de Gazi Üniversitesi Elektrik – Elektronik Mühendisliği, 2012’de ODTÜ İşletme Yüksek Lisans’tan mezun olmuştur.
*Yüksek lisans tezini varlık fiyatlaması modellerin IMKB (Borsa İstanbul) uygulaması üzerine yazmıştır.
*Halen Gazi Üniversitesi Elektrik – Elektronik Mühendisliği bölümünde yüksek lisans eğitimini sürdürmektedir.
*Proje yönetmeye, 2000 yılında verilen şantiye şefi göreviyle başlamıştır.
*Çok uluslu, çok paydaşlı projelerin satış, imalat ve uygulama aşamalarında görevler üstlenmiştir.
*Yaptığı işin sistematik yolunu öğrenmek, proje yönetimine bütünsel bir bakış açısı kazanmak amacıyla, 2020 yılında PMP olmuştur.
*Ürün tasarım ve geliştirme ile TÜBİTAK proje çalışmaları kapsamında çevik yaşam döngülü proje dünyasına adım atmıştır.
*Aktif olarak tasarım ve tasarım proje yönetimi konusunda çalışmaktadır.

Burak Şanlı PMP®, DASSM®
- 2010 yılında İstanbul Doğuş Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldu ve 2017 yılında İstanbul Marmara Üniversitesi’nde Mühendislik Yönetimi alanında eğitimini tamamladı.
- İş hayatına 2012 yılında Netaş’ta Yazılım Mühendisi olarak başladı. Daha sonra Turkcell’de İş Analisti, Teknik Ürün Yöneticisi ve Proje Yöneticisi olarak görev yaptı. Huawei ve Intertech gibi firmalarda da Proje Yöneticisi olarak çalıştı. Şu an Intertech’te kurumsal çalışma hayatına devam etmektedir.
- Kariyeri boyunca, BiP Messenger, UpCall, ÇalarkenDinlet, FastPay, MobilDeniz ve Deniz’den Toprağa gibi mobil uygulamaların farklı görevlerinde yer aldı.
- Toplamda 9 patenti bulunan Burak, 2019 yılında “Patenti En Hızlı Ürüne Dönüşen Buluş” ödülünü, dönemin CEO’su Murat Erkan’dan aldı.
- 2018 yılından itibaren PMI Türkiye’de gönüllü olarak aktif bir rol oynamakta ve İstanbul Üyelik Direktörü görevini yürütmektedir.
- 2020 yılından itibaren PMP ve CAPM sınavları eğitimleri, kurumsal proje yönetimi, çevik proje yönetimi ve proje yönetimi-101 gibi konularda 1000’den fazla katılımcıya eğitim vermektedir.
- Ayrıca, PMP, PSPO-I, PSM-I ve PAL-I sertifikalarına sahiptir.

Ayşe Erem Mengenli, PMP
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü mezunu olup, Proje Yönetim Profesyonelidir. Profesyonel iş yaşantısına yazılım ve veri tabanı alanında başlamış ve proje yönetim alanında görev yapmıştır.
Özel sektör, üniversiteler ve kamu ile yürütülen, Ar-Ge projeleri de dahil olmak üzere, farklı projelerin yöneticiliğini yapmıştır. Bu süre zarfı içerisinde, proje yönetiminin yanı sıra süreç yönetimi, paydaş yönetimi, sözleşme yönetimi, maliyet ve kaynak planlaması, mentorluk programı ve eğitim konularında çalışmalar gerçekleştirmiştir.
2010 yılından hobi olarak başladığı yelken sporunda Türkiye Yelken Federasyonu Yelkenli Yatçılık Eğitmeni olmuştur.
Kurumsal hayat tecrübesi ile birleştirdiği yelken eğitmenliği kapsamında uygulamalı yelken eğitimi üzerinden ekip çalışması, stratejik liderlik, hızlı ve etkin karar verme, değişim yönetimi, risk yönetimi, kriz yönetimi, iletişim yönetimi gibi konuların eğitimini vermektedir.
2024 yılına kadar devam ettiği kurumsal şirketinde, Proje Yönetim Ofisinin kurulması ve bu kapsamda, proje yönetim ilkelerinin belirlenmesi, yayınlanması, izlenmesi ve kontrol edilmesi, proje yönetimine ilişkin süreçlerin standartlaştırılması, şirket içerisinde yaygınlaştırılması, proje yönetim metodolojisi ve araçlara yönelik çalışmaların yürütülmesi, sorumlu olduğu süreçlerin dijital dönüşünün sağlanması, paydaşların geri bildirimleri ve ihtiyaçları doğrultusunda süreçler ve uygulamalarla ilgili iyileştirme ve geliştirmelerin sağlanması çalışmalarında aktif rol almıştır.

Didem Ayçenk, PMP, PMI-ACP, PMI-RMP
1993’te Ankara Atatürk Anadolu Lisesi’nden, 1997’de ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümünden mezun oldu. Çalışma hayatına devam ederken yüksek lisans programlarına başladı ve 1999’da ODTÜ Enformatik Enstitüsü Bilişim Sistemleri ve 2000’de ODTÜ Endüstri Mühendisliği yüksek lisans derecelerini tamamladı. 20 yıldır proje yönetimi konusunda çalışmaktadır.
Proje Yönetimi, Üretim ve Planlama süreçleri başta olmak üzere farklı Kurumsal Kaynak Planlaması uygulamalarında hem danışman ve proje yöneticisi hem de müşteri tarafında uygulayıcı olarak görevlerde bulundu.
2007’den bu yana başta HAVELSAN olmak üzere Savunma sanayi sektöründe Proje Yönetimi alanında çalıştı. Çok uluslu projelerde görev alarak proje yönetimi, risk yönetimi, sözleşme yönetimi, Proje Yönetim Ofisi kurulması, Proje ve Program Yönetimi ilkelerinin ve süreçlerinin belirlenmesi ve uygulanması, proje yönetimi araçlarının belirlenmesi ve uygulamaya alınması faaliyetlerini yürüttü.
Stratejik planlama ve kurumsal performans yönetimi, CMMI, AS 9100 ve benzeri belgelendirme ve denetim süreçlerinde aktif görevlerde bulundu.
Son olarak PAVO Group bünyesinde Programlar Direktörü olarak program ve projelerin yönetimi, iş geliştirme faaliyetlerine destek verilmesi, stratejik planlama faaliyetlerinin yürütülmesi, organizasyonun yeniden yapılandırılması, proje yönetimi süreçlerinin belirlenmesi, faaliyetlerini yönetti.
2024 yılında kurumsal hayattan ayrılarak stratejik yönetim, program ve portföy yönetimi, proje yönetimi, risk yönetimi, PYO kurulması alanlarında eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve PMI sertifikasyon hazırlık eğitimleri sağlamaya başladı.
NATO DIANA Programı Mentor ve Uzman Havuzunda yer almaktadır. 2025 yılı Türkiye başlangıç etkinliklerinde eğitmen olarak görev aldı.
Gönüllülük faaliyetleri kapsamında, 2018 – 2024 yılları arasında aktif olarak PMI Türkiye bünyesinde Yönetim Kurulu dahil pek çok görevde bulundu. Halen ilişkileri ve işbirlikleri devam etmektedir.

Çiğdem Şen Özer, PMP
Hacettepe Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü 1996 mezunudur.
Savunma Sanayii ve Telekom sektöründe 27 yıllık proje yönetimi deneyimine sahiptir.
ASELSAN, SİEMENS, MİKES ve İNTA Mühendislik şirketlerinde Proje Yöneticiliği ve Program Müdürlüğü görevlerini yürütmüştür.
Proje yöneticisi olarak, projelerin hem teknik hem de ticari olarak sorumluluğunu üstlendiği geniş hacimli ve uluslararası projelerde çalışmıştır.
Projelerin çok kültürlü-uluslararası ortamlarda planlanması ve yönetimi, son kullanıcı ve altyükleniciler dahil paydaş yönetimlerinin yapılması, süreç ve standartlara uyum sağlanması, iç ve dış denetimlerin takibi görevlerini yürütmüştür.
ASELSAN ve MİKES’de Savunma Sanayii projelerinde Program Müdürü ve Proje Yöneticisi olarak, INTA Mühendislik’te uluslararası projelerde Kalite Müdürü olarak, SIEMENS’te Telekomünikasyon Projelerinde görev almıştır.
2014 yılından bu yana PMI Yaklaşımıyla proje yönetimi uzmanlığı (PMP® Certification: Project Management Institute, Sertifika No: #1695828) sertifikasına sahiptir. Proje Yönetimi alanında eğitimler vermektedir.

Ece Çiftçi Sarıcıklı, ICF, PCC, Koçluk, NLP
2022 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümünden mezun olmuştur. 2020 senesinden bu yana gençlerin hayallerini gerçekleştirmelerine ve girişimcilik fikirlerini hayata geçirmelerine destek olmak için Oyunda Kal Derneği’ni kurmuştur ve burada Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine devam etmektedir.
İş hayatında 25 yılı geride bırakmıştır. Sigortacılık ve mimarlık deneyimlerine sahiptir.
Sigortacılık ve mimarlık deneyimlerinin yanı sıra girişimci kimliğinin etkisiyle havacılık sektöründeki firmasıyla 37 uçak firmasına 120 kalem ürün ihracatı yapmıştır ve sektöre 2 patentli ürün kazandırmıştır.
Koçluk (ICF,PCC), şiddetsiz iletişim ve NLP alanında aldığım uluslararası geçerliliğe sahip eğitimler ve Goldman Sachs & Özyeğin Üniveristesi & KOSGEB iş birliği ile hazırlanan 10.000 Kadın Girişimci Programlarından aldığı sertifikalar ile kurumlara, girişimcilere ve bireylere özel yetkinlik geliştirici atölyeler tasarlamaktadır.
Kurucusu olduğu Oyunda Kal Derneği’nde bireylerin kendileri ile sağlıklı iletişim kurmalarına, bağlantıda oldukları sistemlerde etkin kuvvetli bir halka olmalarına yardım etmektedir.

Ajdan Küçükçiftçi Çevik, PMP
- 2001 yılında Edirne Anadolu Öğretmen Lisesi’nden, 2007 yılında ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programından, 2013 yılında ODTÜ Endüstri ve Örgüt Psikolojisi yüksek lisans programından mezun oldu.
- Çeşitli ulusal ve uluslararası hibe ve uyum programlarında (IPA, World Bank, EACEA-ERASMUS+, TÜBİTAK) proje ve iş geliştirme, proje yönetimi ve uygulama konularında 13 yılı aşkın deneyimi bulunmaktadır.
- Insan kaynakları yönetiminin; personel seçimi, insan kaynağı kazanımı ve korunumu, eğitim ve iş analizi, örgütsel değişim ve gelişim gibi temel fonksiyonlarında akademik altyapısı ve uygulama deneyimi bulunmaktadır. ’Gönüllü Kan Bağışçılarının Kazanımı ve Korunumu’ konusunda Türk Kızılayı ile ortak bir akademik çalışma tamamlamıştır.
- AGEM Bilişim, Hemosoft Bilişim, KMO Danışmanlık ve Deloitte Danışmanlık’ta olmak üzere bilişim ve danışmanlık firmalarında iş geliştirme ve proje yönetimi deneyimi bulunmaktadır.
- 2016’dan bu yana PMI Yaklaşımıyla proje yönetimi uzmanlığı (PMP® Certification: Project Management Institute, Sertifika No: #1989916) sertifikasına sahiptir. Proje Yönetimi mesleki bilgi alanındaki güncel gelişme, ulusal ve uluslararası etkinlik ve eğitimleri takip etmektedir.

Ahmet Doğan, MBA, Sosyolog, Ekonomist, Profesyonel Koç, Eğitimci, Yönetim Danışmanı
Lisans, Yüksek lisans ve doktora eğitimlerini İktisat (Lisans, 2000), Halkla İlişkiler (Ön lisans, 2006), İşletme Yönetimi (Yüksek Lisans, 2007), Sosyoloji (Lisans, 2019), ve İşletme (Doktora, 2022) alanlarında tamamlamıştır.
Profesyonel iş yaşantısının ilk 16 yılında Nove ACT (Moskova: 2000-2001), Golden Lojistik (Yıldız Holding; Ankara: 2002-2004), Osmanlı Reklam (Ankara; 2004- 2005) ve Türk Kızılayı (Ankara: 2005-2016) gibi farklı yapılarda insan kaynakları yönetimi alanında çalışmıştır.
2016 yılından itibaren “Eğitimci, danışman, profesyonel koç” olarak çalışmaya devam etmektedir. Bu kapsamda ulusal ve uluslararası nitelikteki kurumlara, stratejik planlama ve yönetim, yeniden yapılanma, insan kaynakları sistemlerinin (iş analizleri, iş değerleme, işe alım, performans yönetimi, yetenek yönetimi, kurumsal akademi kurulması vb.) kurulması ve geliştirilmesi konularında danışmanlık ve koçluk hizmetleri vermektedir.
İlk profesyonel koçluk eğitimini 2012 yılında Erickson Koçluk Okulu’nda tamamladıktan sonra 2016 yılına kadar kurum içi koçluk yapmıştır. 2016 yılında ise aynı ekolden tekrar eğitimleri alarak daha geniş bir kitleye koçluk hizmeti sunmaya başlamıştır.
