PMI® PBA Sertifika Sınavı Hazırlık Bireysel Eğitim Programı

Neden İş Analizi?

  • Bu bilgiler, sizin, tüm ekibinizin ve müşterilerinizin iş gereksinimleri açısından aynı dili konuşmanızı sağlar.
  • Edinilen bilgiler uygulandığında, proje iş analizi süreçleri iyileşir ve gereksinim belirleme faaliyetlerinin kalitesi yükselir.
  • Güçlü bir iş analisti bir projeyi başarısızlıktan kurtarabilir.
  • Başarılı bir iş analisti ile kurumunuz iş değeri yaratma ve başarılı çıktılar elde etmede üstün performanslar sergileyebilir, bu sayede rekabet avantajı elde edebilir.
  • İş analizi etkili şekilde uygulandığında ve proje ve programlarda yürütüldüğünde, gerçek “değere” odaklanarak yüksek kaliteli gereksinimler üretilir; paydaşların katkısı sağlanabilir; ortaya çıkan çözüm amaçlanan değeri sağlar ve projelerin zamanında, kapsam dahilinde ve bütçe dahilinde teslim edilmesi daha olasıdır.
  • Olgunluk seviyesi yüksek kurumlarda iş analizi uzmanları zamanlarının %83’ünü proje ve programlara iş analizi yöntemlerini uygulayarak geçiriyor.
  • Proje ihtiyaçlarına, değişikliklere atik ve yerinde cevap verebilir duruma gelmenize yardımcı olur.

Projelerinizde israf oranını azaltmak ve proje başarınızı artırmada yardımcı olur. İş analizi yaklaşımların ve hibrit yöntemlerin kullanılmasının ve dijitalleşmenin devreye alınmasının israfı ne kadar azalttığı ve projeleri ne kadar etkin hale getirdiği kaçınılmaz bir gerçektir.

  • İş Analizi Süreçlerinde Kullanılması Tavsiye Edilen Birçok Araç ve Teknik Hakkında Bilgilendirmeler;
    • Boşluk (gap) analizi
    • SWOT analizi
    • Kök neden analizleri
    • Paydaş analizleri
    • Risk analizleri
    • Gereksinim önceliklendirme araçları (Kano, MoSCOW, Nokta Oylama, Eşleştirme)
    • Grup karar alma teknikleri
    • Kullanıcı hikakeleri (user story) ve iş listesi iyileştirme (backlog refinement)
    • Kullanıcı senaryoları (use-case)
    • Prototipleme (mockup, wireframe, storyboarding)
    • Kapasite tabloları

PMI ® ve PMI-PBA ® sertifikasyonu hakkında bilgilendirme

  • İhtiyaç Tespiti (Problemi veya fırsatları tanımlama, mevcut durum – gelecek durum değerlendirilmesi, potansiyel seçeneklerin belirlenmesi ve tavsiyelerde bulunulması, ürün yol haritası geliştirilmesi, iş durum bildiriminin (business case) tanımlanması)
  • Paydaş Katılımının Yönetilmesi (Paydaşların belirlenmesi, paydaş analizlerinin yapılması, paydaş katılımı ve iletişim yaklaşımın belirlenmesi, iş analizi planının ortaya çıkartılması, gelecek durumlara geçiş hazırlığının yapılması, paydaş katılımının ve iletişimlerin yönetilmesi, iş analizi performansının değerlendirilmesi)
  • İş Analizi Bilgilerinin Ortaya Çıkarılması (Gereksinimlerin toplanması, gereksinim ortaya çıkarma yaklaşımının belirlenmesi, ön hazırlık çalışmalarının yapılması, gereksinim ortaya çıkarma faaliyetinin gerçekleştirilmesi, sonuçların doğrulanması)
  • Gereksinimlerin Analizi (Analiz yaklaşımının belirlenmesi, analiz modellerinin oluşturulması, gereksinimlerin tanımlanması, kabul kriterlerinin belirlenmesi, gereksinimlerin doğrulanması (verify), gereksinimlerin onaylanması (validate), gereksinimlerin önceliklendirilmesi (prioritize), ürün risklerinin belirlenmesi ve analiz edilmesi, ürün tasarım alternatiflerinin değerlendirilmesi)
  • Gereksinimlerin Takibi ve İzlenmesi (Takip ve izleme yaklaşımının belirlenmesi, ilişkilerin ve bağımlılıkların tanımlanması-gereksinimlerin kabul edilmesi değişikliklerin yönetilmesi)
  • Sonuçların Değerlendirilmesi (Sonuç performansının değerlendirilmesi, değerlendirme yaklaşımının belirlenmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve hataların tespiti, yükleme (release) için sonucun kabulünü almak)
  • Uygulama Örnekleri ve Soru Çözümü

Merak ettiğiniz sorular için https://liderlerveprojeler.com.tr/portfolio/pmi-pba-ile-ilgili-sorular/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bu gönderiyi paylaş